پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:19 - 1399/04/31

دخل و خرج بازنشستگان و مستمری بگیران با هم نمی‌خواند/ بیشترین آسیب ویروس به معیشت کارگران

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به وضعیت نامطلوب دریافتی و معیشت مستمری بگیران و بازنشستگان این استان گفت: دخل و خرج بازنشستگان و مستمری بگیران با هم مطابقت ندارد.
به گزارش کارگر آنلاین ، سید موسی میرجهانمرد در گفت‌وگو با ایلنا، اظهار داشت: متاسفانه شاهد وضعیت نامطلوب حقوقی بازنشستگان و مستمری بگیران استان بوشهر هستیم و به صراحت باید اعلام کنم که درآمد و هزینه‌های زندگی این قشر با هم مطابقت نداشته و رضایت بخش نیست.
 
وی افزود: اخیراً دولت بحث همسان سازی و هم سطح سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را مطرح کرده و این در حالی است که ما در حال حاضر شاهد تاخیر در پرداخت حقوق‌های معوقه بازنشستگان و مستمری بگیران استان هستیم.
 
میرجهانمرد تعداد مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی در استان را ٣٢٠٠٠ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد شامل بازنشستگان، از کارافتادگان و بازمانده ها (همسر یا فرزندان فرد بازنشسته که در قید حیات نیستند) می شود.
 
رئیس کانون بازنشستگان در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا در خصوص طرح همسان سازی اعلامی دولت و پیگیری های این کانون بیان کرد: بر اساس مطالب گفته شده در رسانه ها سازمان تامین اجتماعی قول اجرای طرح همسان سازی را داده است اما تاکنون در خصوص چگونگی اجرای آن هیچگونه توضیح و یا دستورالعملی به ما داده نشده است.
 
وی در پایان در پاسخ به شرایط کرونا و تاثیر آن در اشتغال کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی بیان کرد: متاسفانه کل جامعه کارگری استان بوشهر تحت تاثیر شرایط بحرانی ویروس کرونا قرار گرفته اند و آسیب‌های جسمی و زیان‌های مالی بسیاری به دلیل تعطیلی برخی مشاغل به کارگران وارد شده است و در واقع باید گفت کارگران بیشترین آسیب را از این شرایط متحمل شدند که امیدواریم دولت در این زمینه از کارگران شاغل حمایت بیشتری انجام دهد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین